Bize Ulaşın

0530 017 91 07

Konyaaltı

ANTALYA

Merkezimiz her gün açıktır.

info@enkipsikoloji.com.tr

DİSLEKSİ MÜDAHALE DANIŞMANLIĞI

Disleksi, temel olarak okuma, yazma ve heceleme ile ilgili sorunlara neden olan yaygın bir öğrenme güçlüğüdür. Okuma güçlüğü olarak da adlandırılan disleksi, beynin dili işleyen alanlarındaki bireysel farklılıkların bir sonucudur. Disleksisi olan öğrenciler oldukça zeki, oldukça sözel, ortalamanın üzerinde dinleme anlama becerileri veya kelime dağarcığı sergileyebilirler. Bu nedenle okuma güçlükleri beklenmedik olma eğilimindedir.Ek olarak, birçok insan disleksi olan tüm bireylerin harfleri veya kelimeleri tersten gördüğüne inanır. 

Çocuğunuz okula başlamadan önce disleksi belirtilerini tanımak zor olabilir, ancak bazı erken ipuçları bir soruna işaret edebilir. Çoğu çocuk, anaokuluna veya birinci sınıfa kadar okumayı öğrenmeye hazır olsa da, disleksi olan çocuklar genellikle o zamana kadar okumayı öğrenmekte zorlanırlar. Çocuğunuzun okuma seviyesi, çocuğunuzun yaşına göre beklenenin altındaysa veya başka disleksi belirtileri fark ederseniz, en kısa zamanda bir uzmana danışın.Disleksi teşhis edilmediğinde ve tedavi edilmediğinde, çocukluktaki okuma güçlükleri yetişkinliğe kadar devam eder.

Disleksi olan iki öğrenci aynı olmayacaktır. Farklı şiddet seviyelerinde farklı güçlü ve zayıf yönleri olacaktır. Buna göre, öğretimin yoğunluğu (müdahale için belirlenen gün sayısı, seansların uzunluğu veya grup büyüklüğü) öğrencilerin beceri düzeyine ve ilerleme hızına göre değişmelidir. İyi haber şu ki, uygun müdahaleyle, etkilenen öğrencilerin büyük çoğunluğu etkili okuyucular olacaktır.

Disleksi teşhisi konulduktan sonra, tedaviye mümkün olan en kısa süredebaşlanmalıdır. Mümkün olduğunca sık yapılan bireysel terapi seansları en iyi sonuçları verir.

Grup terapisi tek seçenekse, grup ne kadar küçükse o kadar iyidir (ideal olarak üçten fazla olmamalıdır). Çocuğunuz okulda ilerledikçe okuma ve yazma taleplerinin arttığı ve değiştiği göz önüne alındığında, müdahale devam etmelidir. 

·         Başarılı müdahalenin anahtarı, çocuğunuzun özel öğrenme ihtiyaçlarına dayanan sistematik, bireyselleştirilmiş bir tedavi planının geliştirilmesidir.

·         Tanısal değerlendirmedeki performans, bireysel terapi hedeflerinin tasarımı hakkında bilgi verir.

·         Hedefler ölçülebilir olmalıdır.

·         İlerleme düzenli aralıklarla değerlendirilmeli ve tedavi hedefleri uygun şekilde ayarlanmalıdır.

·         Müdahale, dil ve okuryazarlık becerilerinin iyileştirilmesinde literatürde kanıtlandığı gibi en iyi uygulamaları kullanmalıdır.

·         Müdahale, özellikle bireysel hedeflere yönelik olarak tasarlanmış bilgisayar programlarını içerebilir.

Doğru türde bir yardımla çocuğunuzun dil, okuma, heceleme ve yazma becerilerini geliştirebileceğini biliyoruz. Siz de yardım almaktan çekinmeyin, başarı burada başlıyor!